sobota, 3 września 2016

Free!

W ostatnim poście wspomniałam, że mam zamiar obejrzeć Free! No i obejrzałam ;P Z pewnością większość osób oglądających anime kojarzy ten tytuł. Jest to pierwsze anime sportowe jakie obejrzałam. Główny bohater, Nanase Haruka, ma wrodzony talent pływacki. Dla niego nie liczy się czas (wynik), lecz sam fakt pływania. On po prostu kocha wodę. Do tego stopnia, że potrafił na wiosnę, gdy jeszcze było zimno, wskoczyć do niekrytego basenu oraz siedzieć przez długi czas w wannie w kąpielówkach. Razem ze swoim najlepszym przyjacielem Makoto trafili do liceum. Tam spotkali Nagisę - ich przyjaciela z dzieciństwa oraz członka ich klubu pływackiego. Chłopak powiedział im, że basen, na który uczęszczali w podstawówce ma zostać rozebrany. Chcąc się "pożegnać" z miejscem tylu wspomnień, udali się tam w nocy. Na miejscu napotkali czwartą osobę z ich sztafety, Rina, który kilka lat temu wyjechał do Australii, by trenować pływanie i właśnie wrócił. Okazało się jednak, że bardzo się zmienił. Niegdyś wesoły i pełen energii, stał się oziębły i niemiły.
Później chłopcy postanowili stworzyć klub pływacki. Nauczyciele zgodzili się, lecz pod dwoma warunkami. Po pierwsze - znajdą czwartego członka. Po drugie - wyczyszczą i wyremontują basen, który za sobą miał swoje lata świetności. Niestety basen szkolny był niekryty, więc nie dało się w nim pływać zimą. Dyrekcja nie zgodziła się na wsparcie finansowe nowego klubu bez osiągnięć, więc ich celem stało się wygranie zbliżających się zawodów.
Przyznam, że odcinki strasznie szybko się oglądało. Ogólnie seria dała mi dużo szczęścia i radości potrzebnej do odepchnięcia nieprzyjemnych myśli związanych z rozpoczętym rokiem szkolnym. Dla mnie te ich zawody pływackie były bardzo emocjonujące. Stresowałam się tak, jakbym to ja sama pływała ;p Ciekawe uczucie.
Co do muzyki. Przyznam, że opening był dość charakterystyczny, lecz nie zachwycił mnie zbytnio. Pod względem obrazu bardziej podobał mi się ending. Był dość zabawny.
Haru poruszał się w wodzie jak syrenka. Widać było, że kocha wodę. Nagisa nazwał go nawet delfinem. Tylko skoro on był delfinem, to Rin był rekinem... Chodzi mi o jego uzębienie. Miał takie dziwne ząbki w kształcie stożków.
Znalezione obrazy dla zapytania Free anime 

http://img1.ak.crunchyroll.com/i/spire3/972bd4c31e4e1354cbffc073b02172ae1380139714_full.jpg 
Znalezione obrazy dla zapytania Free anime O... Tu też ich porównano do stworzeń wodnych. Całkiem trafnie.

Znalezione obrazy dla zapytania Free anime Gou 

Znalezione obrazy dla zapytania Free anime Haru w wannie 
Znalezione obrazy dla zapytania Free anime Haru w wannie 

Znalezione obrazy dla zapytania Free anime Haru w wannie 

Teraz zostało tylko obejrzenie drugiego sezonu i speciali ^.^

5 komentarzy: